Anna Valero: "l’acompanyament educatiu ha d’estar present sempre i des de l'Ajuntament treballarem en aquesta línia"
Anna Valero, regidora d’Ensenyament i Infància i d’Atenció Ciutadana, aposta per fer accions que permetin que l'Ajuntament faci un acompanyament a integral a la ciutadania en l'àmbit educatiu, no només en l'etapa escolar.
Anna Valero ha assumit les Regidories d'Ensenyament i Infància i d'atenció Ciutadana amb una clara voluntat de posar el focus en les persones usuàries i destinatàries de les dues àrees. Professora de professió, des de la Regidoria d'Ensenyament i Infància vol apostar per relacionar tota l'etapa educativa i desenvolupar polítiques i accions en l'àmbit local que permetin fer un acompanyament global a alumnat i famílies. Valero també aposta per potenciar l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC), un dels principals serveis que utilitza la ciutadania per relacionar-se amb l'Ajuntament.
Aquest mandat, la regidoria d'Ensenyament incorpora també la paraula "Infància" amb l’objectiu, ha destacat Anna Valero, de donar més visibilita a les accions que es fan adreçades a aquest col·lectiu. Segons la regidora, “comptem amb les regidories de Joventut i de Benestar Social, aquesta última amb representació de la gent gran, i es va veure la necessitat de què una etapa tan important com la infància estigués inclosa dins Ensenyament”.
“Volem apostar per relacionar tota l’etapa educativa”, ha assegurat la regidora, que també ha recordat que un dels seus objectius és incloure l’ensenyament en tots els àmbits, més enllà de l’entorn escolar: “l’ensenyament o l’educació és global a tothom i qualsevol persona s’està formant constantment”. A més, Valero ha manifestat que “juntament amb les famílies, l’acompanyament educatiu des de l’ajuntament ha d’estar present sempre i en qualsevol àmbit”.
Anna Valero ha destacat que un altre dels objectius de la Regidoria d’Ensenyament i Infància per a aquest mandat és donar continuïtat als projectes de la Xarxa Socioeducativa d’Infància i d’Adolescència–Pla Educatiu d’Entorn, que treballa en projectes per a totes les etapes educatives.
Per exemple, creu la regidora, el grup de treball del Pla Lector Municipal, amb iniciatives com la Setmana de la Lectura “ha de tenir una importància vital al municipi”, ja que “la comprensió lectora és la base de qualsevol aprenentatge”. Precisament, un dels objectius és recuperar el projecte Lecxit cercant nous voluntaris i voluntàries que se sumin a aquesta iniciativa que fomenta l’èxit educatiu dels infants a través de la millora de la comprensió lectora.
Impulsar la instal·lació de ventiladors als centres escolars per reduir la temperatura de les aules i treballar transversalment amb altres regidories com les de Gènere, Feminismes i LGTBIQ+ i Cultura per potenciar activitats que fomentin els valors humans des de l’àmbit educacional són algunes de les accions que té la voluntat d’emprendre la regidoria d’Ensenyament i Infància als propers quatre anys.
Quant a la regidoria d’Atenció Ciutadana, Valero ha recordat que l’OAC (Oficina d’Atenció Ciutadana) és una de les cares visibles de l’Ajuntament i, per tant, "s’ha de tenir una especial atenció a l’hora de donar resposta a les demandes de la ciutadania". Segons Valero, “la missió de servei públic ha de quedar especialment palesa en aquesta matèria”.
Professora d'educació primària i llicenciada en Psicologia
Anna Valero va néixer a Barcelona, on va viure al barri de Gràcia fins que es va traslladar a Olesa de Montserrat el 2003. Ha cursat estudis de Magisteri, amb les especialitats d'educació primària i llengües estrangeres i la llicenciatura de Psicologia per la Universitat Ramon Llull. També ha cursat un postgrau en informàtica educativa.
Després de treballar set anys a una escola d'Horta ha desenvolupat la seva tasca docent a l'escola Josep Ferrà i Esteva. Ha estat membre del consell rector de la Cooperativa d'Ensenyament Daina-Isard durant vuit anys, tres dels quals com a presidenta.
En l'àmbit associatiu, ha estat vinculada a diferents entitats: festes de Gràcia de Verdi de Dalt, casals d'estiu de l'escola FEDAC, grups de reflexió d'adolescents, telèfon de l'esperança i Pride Barcelona. També ha col·laborat amb la universitat Blanquerna.